Третият лъч от столичното метро ще е от колелото на Ботевградско шосе до подстъпите към Перник. Последният от основните лъчи ще бъде реализиран в следващия програмен период 2014 - 2020 г., ще струва над 1 милиард и 400 милиона лева.
Дължината на участъка ще бъде 16 километра и половина с 19 метростанции, като 10 от тях са подземни, а 9 – открити, съобщи БНТ.
Следващата ще е на Орлов мост, където ще има и връзка с първия метродиаметър, и при НДК с връзка с втората линия.
От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов", кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне Околовръстното шосе.
Последната спирка на третия лъч на метрото ще е при жп линията София-Перник и там ще бъде открита нова гара.
С новия лъч се очаква пътуващите с метрото да нараснат с 162 хил. дневно. Прогнозите са, че близо 50% от столичани, които ползват наземен градски транспорт, ще го заменят с подземен, а автомобилният трафик в София ще спадне с повече от 35%. Проектът се финансира през Оперативна програма "Транспорт".
Усилено се работи и по изграждането на отсечката до най-голямата аерогара у нас - летище София, която е част от разширението на първия метродиаметър.
Срокът, в който трябва да бъде завършен участъкът (с дължина от 5 км и 4 метростанции), е до април на 2015 г.
Трасето е разделено на три части - две подземни и една надземна, като началото му е от бул. "Цариградско шосе", а крайната му точка е Терминал 2 на летище София. Стойността на проекта е 136 млн. лева.
Няма коментари:
Публикуване на коментар