Всички отговори за метрото

Днес и утре избраният изпълнител на проекта за реконструкцията на бул. Копенхаген трябва да внесе за одобряване план-графика си за изпълнение на строителните дейности и план за временна промяна на организацията на движението по време на строителството. Вторият план трябва след това да бъде внесен за съгласуване и от КАТ.



Обикновено тези процедури отнемат около десет дни, по информация на зам.-кмета по транспорт на СО Любомир Христов. Това потвърждава предварителните очаквания за откриване на строителните работи за булеварда в средата на м. август.

По темата за бусчетата (маршрутките) искам да уточня, че предложението на кмета г-жа Фандъкова бе за пилотното им пускане и експлоатация за времето до изграждане и пускане на асансьорната система за пешеходен достъп до 19 метростанция. Предложено бе те да преминават по малката уличка между бл. 284 и полето към бул. Копенхаген, а после по улицата, която прави връзка с кръстовището при автоборсите. Проблем за изпълнението на това предложение е настоящето паркиране на автомобили по едното от платната на уличката. В тази връзка на срещата при г-жа Фандъкова с представителите на фейсгрупата (Метро и за Дружба 2) бе предложено да се обсъди с живеещите в комплекса спиране на паркирането по тази улица. Втори вариант, обсъждан на тази среща, бе движението по тази улица да стане еднопосочно, като маршрутките преминават по нея в едната посока, примерно при движението си от Дружба към 19 МС, а в обратната да се движат по улицата между бл. 284 и бл. 282 и последващи, която също да стане еднопосочна. Тъй като става дума за два варианта очакването бе да се проучи мнението и подкрепата за всеки от тях. Очакването беше, че това може да стане чрез фейсгрупата. Не съм запозната с това, дали има формирани мнения и проучване. Затова след съгласуване с кмета г-жа Фандъкова съм помолила г-н Динко Тодоров за съдействие за среща с представители на фейсгрупата по тази тема. В допълнение трябва да поясня, че улиците в Цариградски комплекс не са общинска собственост и Столична община не може самостоятелно да организира движението по тях. Надявам се на предстояща среща в най-скоро време въпросът да бъде обсъден и постигнато решение.

По темата за комбинирания билет за бусчетата позицията на кмета бе ясно заявена - на цената на един билет да се ползва бусчето и метрото. По поставените въпроси за хората, които ползват електронен билет за определен брой пътувания с метро, към този момент не съм питала, но ще потърся отговор.

За автобус 114 - неговият маршрут е наложително и ще бъде преразгледан след приключване строителството на бул. Копенхаген. С кмета на района г-н Цеков съвместно със Сдружение "Дружба-София" и при желание и с фейсгрупата стартираме поредица от срещи за обсъждане маршрути за довеждащ транспорт до метрото. Според нас много важно е след приключване строителството на бул. Копенхаген да се осигури достъп до 19 МС и за живеещите в другите части на "Дружба". Искрите, които прехвърчаха на срещата в 68 училище на 16 юли, надявам се убедиха всички, че решението за достъпа чрез асансьорната система не покрива очакванията на всички живеещи в отделните части на жк Дружба-2. След общественото обсъждане на маршрута на авт. 114 съм се ангажирала да внеса доклад в Общинския съвет за неговата промяна.

За въвеждането на комбиниран билет за довеждащ транспорт и за метро - при инспекцията на строителството на метрото в нашия район през пролетта г-жа Фандъкова заяви намерение такъв пилотен проект да бъде проведен в "Дружба". Не ми е известно да има промяна в така заявените намерения на Кмета на София.

Лорита Радева, Фейсбук

Няма коментари:

Публикуване на коментар