В последно време подобен род надбягвания все по-често се наблюдават и в по-малките населени места, като тенденцията вместо към намаляване е по-скоро към увеличаване. За тази цел по известните на МВР места, където се събират автоманиаци, ще бъдат изпращани цивилни полицаи, които ще се опитват да се внедрят в средите на състезателите, за да разбират превантивно къде ще се състои поредното надбягване с тунинговани автомобилr.
Освен това по места ще се вербуват и младежи, които са склонни да сътрудничат на МВР. Неофициално се твърди, че това са предимно криминално проявени за дребни нарушения млади хора, които не желаят да си имат проблем със закона и са склонни да сътрудничат на полицията, за да си оправят собствените досиета. Опасните незаконни състезания се организират на няколко места в София и са добре известни на полицията от години. На едни от тях - в Бояна, поставиха изкуствени неравности тип "легнал полицай", на други - бул. "Рожен" например, има камери за видеоконтрол. В морската столица е популярна отсечката между Комитовото ханче и Летище-Варна, където почти всяка вечер също се организираха незаконни гонки с мощни автомобили. Пловдивчани предпочитат състезанията по магистрала "Тракия" или в района на бул. "Кукленско шосе".
На всички тези места полицията предприе мерки и ги обезопаси с камери и всевъзможни препятствия, но въпреки това гонките не секват. Джигитите дори имат наглостта да се състезават по широките булеварди в центъра на градовете, използвайки малките часове на деня, когато почти няма движение. Участниците в надпреварите избират късните часове на нощта, когато наоколо няма полиция, и провеждат гонките. Преди това правят залози, залагайки различни суми пари, според договорката за вида състезание. Има по двойки, поотделно за време, за най-висока скорост и т.н. Спечелилият парите често ги дава за още подобрения по колата си. "Всяка вечер карат като бесни, тук няма ченгета, а и да дойдат, дават им по някой лев и си заминават", разказа пред "Стандарт" служител на бензиностанция, където се събират често джигити. Според сервитьорка в близко заведение пък в гонките участват не само млади момчета, но се забелязвали и по-известни бизнесмени.
Сред любителите на незаконните скоростни състезания има и редица хора от кримиконтингента, въпреки това от полицията са правили само периодични акции. Обикновено обаче джигитите се измъквали без проблем. Също така си имали и свои хора в МВР, които предварително им давали информация дали се готви акция срещу незаконните състезания. Част от джигитите са се снабдили и с радиостанции, настроени на полицейските честоти, и без проблем улавят засади по пътя си.
"Много са им бързи колите, карат като луди, на ръба на смъртта, подгонваме ги, но няма как да хванеш човек, който не се страхува за живота си и кара с бясна скорост", бе коментарът на катаджия, пожелал да остане анонимен. Някои от джигитите се надъхват дори преди състезания пред компютъра. Загряват с популярната игра Need For Speed, която олицетворява точно такива надпревари, след което сядат зад волана на колите си и без разум натискат педала. Почти всички състезатели са фенове на поредицата "Бързи и яростни" и копират почти на 100% ролите на актьорите от холивудската продукция.
След последните супер засилени мерки от страна на полицията, състезателите постепенно бягат от големите градове. В София все още правят тренировки по бул. "Сливница" в отсечката между "К. Величков" и "Х. Ботев", където контролът е изключително слаб. Там джигитите лесно се ориентират по наличието на улични проститутки, от каквито обикновено гъмжи. Ако жриците са на тротоара, то ченгета наблизо няма - давай да се състезаваме. Този е принципът.
Друг път за гонки е по бул. "Царица Йоана", тунела при "Люлин" и бул. "Тодор Александров". Често джигити пилят гуми и по бул. "Цветан Лазаров" и "Д. Списаревски" в Дружба. В Пловдив все още се юркат по бул. "Борис III" и "България", но като цяло предпочитат крайните части на града или широките пътища извън него. Край столицата най-близо им е "пистата" край Ботевград по шосето към Враца. Използват се и части от магистрала "Люлин" и новостроящи се широки пътни участъци.
"Често правя среднощни разходки до Копитото заради спокойния път. Почти винаги има кола с радиостанция пред мен, за да предупреждава, ако се наложи", споделя известният столичен джигит Фурора. "Беснеенето из междублоковите и тесни улички за 2 години ми писна. Прекалено рисково ми е, честно казано. А и почти няма път, където да ползвам 100% от мощността", споделя още джигитът. "Нека да погледнем реално на нещата, уличните състезания не са само при нас, те си съществуват навсякъде, където има коли. Не съществуват наложените от медиите елементи като онези огромни залози, които се съобщават по телевизиите или поне те не са масови. Най-голямата сума, за която съм се пускал аз, е 3 лв. и 40 ст., просто защото после нямаше да имам бензин да се прибера, а до нея стоят още около 400 старта, които съм правил без каквито и да е залози", твърди Фурора.
"Където и да се правят в света, стремежът е възможно най-ненаселеното място с най-малко трафик и околни сгради. То в Студентски град в дискотеките се случват по-нелегални работи от тези на гонките", категоричен е състезателят. "В крайна сметка колкото и писти да се построят, състезанията няма да спрат, ако се взима пример от другите страни, но със сигурност ще намалеят, защото доста от хората, които познавам, предпочитат да имат писта, на която да покарат спокойно", убеден е Фурора.
Мобилните камери на КАТ, които дебнат за превишена скорост от патрулки, са с дневно работно време и не снимат през нощта. Подобно е положението и със стационарните, които не са снабдени с мощна светкавица. Устройствата заснемат от рано сутрин до 19-20 часа, когато е все още светлата част на денонощието. На част от стационарните камери обаче светкавиците работят безотказно. Такава е известната на всички столични шофьори камера на бул. "Цариградско шосе" в посока Орлов мост. От КАТ имат намерение да закупят инфрачервени светкавици за всеки от радарите, за да може и нощем да се следи за скоростта.
Младежите с бензин в кръвта използват всевъзможни тунинговани автомобили по време на импровизираните състезания. Любопитното е, че мнозина 20-годишни залагат на тунинговани лади и жигули, излезли от заводите поне едно поколение преди тях самите. Разбира се, класическият "Голф" присъства винаги и е една от запазените марки. Има мнозина с "Хонди", "Субаро" и всякакви модификации на TDI-та - често коли на по 20 и отгоре години. Но не са малко и онези, които използват последните серии на Mercedes CLS, BMW 6-series, както и Bugatti, Ford Mustang и дори състезателна версия на Aston Martin V12 Zagato. Срещат се не малко популярни поршета, ферарита и ламборгинита.
Няма коментари:
Публикуване на коментар