Едни от най-недоволните потребители у нас са тези на веригата магазини "Кауфланд". Това сочи бърз преглед на сигналите, които те са публикували в различни онлайн форуми, или които са изпратили до агенция ПИК.
Г-н Димитър Спасов е директор на "Кауфланд" за България
Само от началото на годината досега има близо 10 такива. Повечето
от тях са за продажба на развалена храна или на храна с "екзотични
добавки", като червеи, буболечки, плесен...
Възмутените потребители изпращат сигнали от всички части на
страната. Вярна на принципа си да преследва нарушителите на правата на
гражданите, ПИК вече ви информира за част от тях:
Така например, през януари бе съобщено, че буболечки излизат от пакет с ядки
в магазин „Кауфланд" в Перник. Когато наредил стоката на касата за
плащане, клиент се изумил, че от нея изскачат дузина насекоми. Ден
по-късно, при проверка, става ясно, че буболечките все още са си там
(повече по този случай - ТУК).
През март месец пък мъж намери кълнове в домати,
които купил от супермаркет "Кауфланд" в родния си град. „Съзнавам, че
процесът на покълване е природен, естествен процес. Но досега не бях
чувал, а и виждал това да става вътре в домата“, сподели тогава
клиентът. Той изрази сериозните си опасения, че доматите са
генно-модифицирани и бе ужасен от вероятността у хората, които
консумират подобни зеленчуци, да настъпят физически изменения (повече по
темата - ТУК).
Пак през март месец магазин "Кауфланд“ в Благоевград бе глобен със скромната сума от 1000 лева за продажба на... макарони с червеи.
Инспекторите установили, че на стелажите с макаронени изделия има
опаковки с пълзящи в тях вредители. Червеи били открити в 255 пакета от
четири вида, предназначени за деца (Още по темата).
През април пък стана ясно, че млада майка от Хасково се е ужасила
от сок, купен от местния магазин на веригата. Той бил на промоция. След
като си отишла у дома и понечила да го даде на малкото си дете, тя се
потресла, защото видяла, че в сока плуват парчета плесен (още - ТУК).
Друга млада майка разказа за потресаващ случай от магазина на веригата в столичния квартал "Дружба". Тя купила от него лютеница...с плесен (още - ТУК).
Един от най-пресните случаи за политиката на незачитане на
потребителските права от страна на веригата е отпреди дни. Тогава стана
ясно, че в магазина й в бургаския квартал "Славейков" са хванати пилешки продукти с изтекъл срок на годност, стари панагюрски луканки и вкиснат айрян.
Развалената храна била сложена по излъсканите рафтове за продажба.
Срокът за консумация на „прясно приготвените“ воденички по селски бил
изтекъл седмица по-рано (прочетете за безобразието ТУК).
ПИК призовава веригата магазини да си свърши работата и да
извърши качествения контрол, който е задължена по закон да налага. Ако
сигналите бяха един или два, бихме могли да допуснем, че са случайни. Но
при толкова много нередности, е логично да се предположи, че в тази
конкретна верига магазини става въпрос за недопустимо небрежество и
потъпкване на основните потребителски права. Което е абсолютно
недопустимо в 21 век!
PIK.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар