loading...

сряда, 22 декември 2021 г.

Последният истински бръснар работи на "Гара Искър"

Кемал e последният софийски бръснар и работи на "Гара Искър". Някога имаше бръснарници, в които мъжете, освен да се подстрижат, можеха да си обръснат или оформят брадата. Днес професията „бръснар“ звучи като отживелица. Въпреки това, в столичния квартал „Гара Искър“ още има истински бръснар, като от едно време. Той се казва Кемал.
 
Дядо му и баща му също били бръснари. Научава занаята от тях и го практикува от 14-годишен до днес, вече 41 години. Салончето му е чисто, старомодно и уютно, а вътре ухае на лимонова вода. Но по наредбите на ХЕИ, той вече няма право да бръсне. Затова само подстригва, и само мъже. Прави изключение за един особен вид бръснене на сухо, който ни демонстрира.

„Фирмата ми се казва „Нишан“ ЕФ – еднолична фирма. Регистрирах я веднага след промените, още 1990 година. Имам жена и син, който е роден през 1992 година, обаче ме е яд, че не иска да ми вземе занаята. Той е много добър боксьор, но аз му казвам – спортът е до време, учението е до време, а занаятът е за цял живот. Гледала ли си филма за Исус Христос?

Той е изгонил търговците от своя храм, а занаятчиите – златари, часовникари и всички други, ги е благословил така: „До обяд, ако сте гладни, следобед да сте сити и на заем да имате да дадете.“ Аз с такова желание го работя този занаят, че клиентите ми винаги се връщат. За мен клиентът е цар и повече от роднина. Родата идва, иска пари назаем и после не ми ги връща. Казват – той има. А клиентът е цар. Плаща си, благодари ми, пожелава ми всичко най-хубаво и пак идва.

Няма коментари :

Публикуване на коментар