Хората мразят "А1" и "Кауфланд"

 

"А1", "Кауфланд", "Петрол", "Билла", "Теленор" и "Техномаркет" са сред търговците, които са били обявени като нелоялни и са им били написани актове за нарушения. Сред нарушителите има и много туристически агенции. Данните са събрани от "Активни потребители" на база актове от Комисия за защита на потребителите.

Нелоялните практики на фирмите са различни. Първенец по нелоялни практики се оказа "А1". Нарушенията са различни по вид. Фирмата е дала невярна и подвеждаща информация относно цената на предлаганите стоки, чрез запис на интернет сайта им – а всъщност или не са налични или се продават на друга цена. Друго нарушение е, че са дали подвеждаща информация относно оферта–обявява се една оферта, а на място/офис ‐ тя се оказва друга.

Освен това компанията е поискала събиране на задължение по договор, който не е сключен и не са предоставяни услуги. Жалбоподател не е подписал договор с „Мобилтел“ ЕАД, но операторът го третира като свой клиент, в резултат на което му е начислено задължение в размер на 1666 лева, което се изисква да бъде платено.

"Кауфланд" е предоставял невярна,следователно подвеждаща инфо относно обявен на етикета по‐висок процент на намаление на стоки, а при формираната цена – тя е по‐висока – не е спазен обявеният процент.

"Теленор" пък не дава коректна информация, че предлаганите от него за продажба мобилни апарати „Iphone“ са кодирани/заключени и могат да бъдат използвани само със SIM карта на Теленор в мрежата на Теленор.

"Олинеза" е обвинена, че е обявила своя лютеница като нискомаслена, а при теста се е оказало, че не е така. При "Петрол" е установена невярна следователно подвеждаща информация на електронно табло, видимо за водачите за предлаганите цени. Реалната цена на колонките за съответния петролен продукт е по‐висока.

"Билла" стига и по-далече. Тя дава подвеждаща информация – покана за покупка на уиски на промоционална цена в рекламна брошура, но за промоционален период не са осигурени количества, няма информация, че артикулите са изчерпани.

Нещо повече‐ продължава рекламиране и продажба на сходен продукт, но с различна чаша и на по‐висока цена.

При друга промоция, е поставен етикет на стока с по-ниска цена, а на каса се заплаща по‐висока. Твърди се от търговеца, че промоцията е за следващ период, но погрешка е сложен етикета по‐рано.

"Техномаркет" е хванат да дава лъжлива информация относно техни продукти. В брошурата, разпространена по пощенски кутии и в магазина – TV на цена 999лв., а при покупка в магазина цената е 1199 лв.

Съвети към потребителите


От "Активни потребители" дават няколко съвета, които биха помогнали на хората, когато си имат работа с нелоялни търговци:

-Четете внимателно етикетите и описанието на характеристиките на желания продукт, а за всяко съмнение относно действителните качества на този продукт информирайте контролните органи или организация за защита на потребителите;

-Ако установите, че търговецът е премълчал и не ви е съобщил своевременно съществена информация относно закупения продукт, обърнете се към контролните органи или организация за защита на потребителите;

-Изисквайте допълнително информация, ако след внимателно запознаване с етикети, предложения, договори, условия за сключване на потребителски договор сте установили, че търговецът ги поднася неясно/двусмислено/неразбираемо;

-Ако има разминаване между цената, с която се рекламира даден продукт/услуга и цената, която ви искат на каса – не се колебайте и поискайте обяснение от търговеца. Ако не сте удовлетворени от обяснението – не купувайте и информирайте контролните органи или организация за защита на потребителите;

-Ако получите предложение за нова игра, нова услуга, ваучер и др., четете внимателно условията, особено тези, които са с по-дребен шрифт – там обикновено има подводни камъни!

-Отнасяйте се внимателно и не приемайте безпрекословно прекомерните здравни претенции на предлагани по различни канали (медии, електронни сайтове, етикети, рекламни материали и др.) продукти(напр.хранителни добавки). Често това е подвеждаща търговска практика.

-Винаги проверявайте чрез различни канали (електронни сайтове, мнения на потребители, класации, регистри и др.) информацията относно категорията на желано от вас място за настаняване или заведение за хранене, за да предотвратите неприятни изненади при посещение на място.
 

2 коментара:

  1. METRO съвсем скоро публикува промоция за 2 air frier-a на цената на един. 3 ходения до МЕТРО 1 (София) и едно до МЕТРО 2 - резулата един и същи - етикети има, стока - не. Първия път беше късно и на въпроса "защо няма" отговора беше "изваждаме стока рано и по това време е свършила". Следващия ден по-рано - резулата същия и тогава на въпроса "кога да фойда, че да има", отговор не получих.
    На всички е ясно, че промоцията или е била, за да те накара да постеш магазините и да си напазаруваш други неща, за които не си дошъл или някой "близък" до хората разпореждащи се е добрал до добра сделка, с която да си напълни магазина.

    ОтговорИзтриване
  2. А някой има ли представа, защо A1 не се притеснява за отлива си от клиенти които не могат да имат същия телефонен номер и e-SIM карта на Apple Watch-а си?
    Много пъти съм питал и customer service-a им, и по разни събития съм питал представители на A1, email-ове съм писал и резултат НУЛЕВ.
    Скъпо ли е да се поддържа това или просто са пълни непукисти?
    Тъкмо по-заможните им клиенти, които могат да си позволят 1719 лв за Apple Watch Ultra 2, не биха се замисилили да ги сменят и да отидат при Yettel, които са единствените за момента в България, предоставящи тази услуга. Именно по-заможните обръщат внимание на здравето си и е по-лесно да тичаш без телефонен апарат в джоба, но да не изпускаш телефонно обаждане.

    ОтговорИзтриване