Новите трамваи на София се оказаха 28-годишни

Когато билетът за градски транспорт в София стана 1.60 лв. тогавашният премиер Бойко Борисов обясни, че столичани не трябвало да се възмущават, тъй като автобусите и трамваите им са като в Брюксел, затова и цената е такава. Спокойно можеше да каже и че са като в Базел, защото ето че вчера пристигнаха дългочаканите трамваи от Швейцария.

Както ни се рекламират от Столичната община, те са "с 55 седящи и над 150 правостоящи места, оборудвани са с нископодова секция, която позволява качването на майки с колички и хора с увреждания". Дотук чудесно, само малка подробност е, че са произведени през... 1989 година! Това официално, гледайки вида им, някои специалисти ги датират дори по-назад във времето. Но както и да е.

В Базел наричали тези трамваи "краставиците” заради специфичния им зелен цвят. А от Столичната община май взеха да ни продават краставици с обещанията за модерен и чист градски транспорт. Вярно, трамваите, на които вероятно се е возил Вилхелм Тел, не вдигат пушек, но по тази логика Фандъкова може да ни предложи още дилижанси и омнибуси.

Всъщност, общинарите може и да са прави, вкарвайки 28-годишни возила в столичния градски транспорт. Защото, закупените по европейска програма чисто нови полски трамваи за над милион всеки по линия 7 вече започват да дават фира. И то само след две години експлоатация. Причината е, че ремонтът за милиони на трасето по тази линия бе недовършен. На кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов" релсите са старите, тъй като ремонтът там "започва всеки момент" (това преди две години) и новите трамвай дрънчат и се тресат като талигата на Моканина. А пътниците си викат: "Боже, колко мъка има на тоя свят!"

Така че, май по-добре 28-годишните "краставици". Поне са видели много зор, па макар и в Швейцария.

Банкеръ

1 коментар: