Дискусия на тема - предстоящи промени в транспорта заради метрото в Дружба

За срещата на 25.02.2015 г. (сряда) от 18.30 ч. в Дома на културата Искър по проблемите на транспорта в район Искър ви предоставяме приложената информация.

За повече информация:
Николай Белалов 0889 207710
Борис Цветков - 0888 408256

Ето неофициална информация:

Предстоящи промени в транспортното обслужване на район „Искър”, след пускане в експлоатация на метрото в ж.к. Дружба.

1.Линии с промяна в маршрута.

Автобусна линия № 8- Маршрутът на линията се променя от с. Герман до с. Кривина, без да обслужва кв. Видните в с. Казичене. Линията в делничен ден ще се обслужва от 1 /едно/ превозно средство с интервал на движение от 109 мин.

Автобусна линия № 10 – С маршрут от кв. Димитър Миленков по маршрута си до кв. Бусманци по ул. ген. Гурко до кръстовището на ул. Околовръстна и отклонението на кв. Видните в с. Казичене, надясно към кв. Видните под надлеза на Околовръстен път, ул. Дякон Стоил, ул. Люба Белева, обратен завой на площада на ул. Люба Белева, и ул. Горна Курия, обратно по маршрута до ул. Околовръстна, по ул. Околовръстна, ул. Никола Петков, ул. цар Борис III и по ул. Искър до обръщалото в с. Кривина – двупосочно.
Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 4 /четири/ превозни средства с интервал на движение от 30/31 мин. За сведение по действащия към момента маршрут линията се движи на интервал във върхов период на делничен ден: сутрешен връх – 32 мин. и следобеден връх-62 мин.
Времето за достигане с линията от:
- с. Кривина до метростанция 21 – 50 мин.
- с. Казичене до метростанция 21 – 29 мин.
- кв. Видните до метростанция 21 – 32 мин.
- кв. Бусманци до метростанция 21 – 20 мин.
- кв. Абдовица до метростанция 21 – 16 мин.
- кв. Димитър Миленков до метростанция 21 – 7 мин.

Автобусна линия № 384 – С маршрут Летище Терминал 2, ул. Продан Таракчиев, бул. Христофор Колумб, наляво по бул. Проф. Цветан Лазаров, надясно по бул. Копенхаген, наляво по ул. Обиколна и по маршрута до обръщалото в ж.к. Дружба 2.
В посока Летище Терминал 2 от обръщалото в ж.к. Дружба 2, по ул. Обиколна, надясно по бул. Копенхаген, наляво по бул. Проф. Цветан Лазаров надясно по ул. Илия Бешков, наляво по ул. Кап. Димитър Списаревски, надясно по бул. Христофор Колумб и по маршрута до Летище София Терминал 2.
Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 4 /четири/ превозни средства с интервал на движение от 13/14 мин.
Времето за достигане с линията от спирка Нова телевизия до метростанция 23 ще бъде 5/6 мин., а до метростанция 20 – 7/8 мин.
Разкрива се нова двупосочна спирка на бул. проф. Цветан Лазаров в района на метростанция 20

Автобусна линия № 88 – От ж.к. Дружба по маршрута си до бул. Александър Малинов, надясно по бул. Андрей Ляпчев и по маршрута си до Зоопарка- двупосочно / промяната в маршрута е само в района на ж.к. Младост/
Линията във върхов период на делничен ден: сутрешен връх – от 15 бр. превозни средства с интервал на движение 9/10 мин. и следобеден връх - от 14 бр. превозни средства с интервал на движение 10/11 мин.
Времето за достигане с линията от спирка Гара Искър до метростанция 21 ще бъде 3/4 мин., а от спирка ж.к. Дружба 2 до метростанция 21 – 10/12 мин.

Автобусна линия № 114- Закрива се.

2. Линии без промяна в маршрута.

Автобусна линия № 204 – Маршрутът на линията не се променя. Линията във върхов период на делничен ден: сутрешен връх – от 18 бр. превозни средства с интервал на движение 6/7 мин. и следобеден връх - от 16 бр. превозни средства с интервал на движение 7 мин.
Времето за достигане с линията от спирка ж.к. Дружба 2 до метростанция 20 ще бъде 8/9 мин.

Автобусна линия № 404 – Маршрутът на линията не се променя. Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 7 /седем/ превозни средства с интервал на движение от 15/16 мин. Времето за достигане с линията от спирка АП Дружба до метростанция 20 ще бъде 14 мин.

Тролейбусна линия № 4 – Маршрутът на линията не се променя.
Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 7 /седем/ превозни средства с интервал на движение от 14/15 мин.
Времето за достигане с линията от:
- спирка ж.к. Дружба 2 до метростанция 20 ще бъде 11 мин.
- спирка ул. Обиколна до метростанция 20 ще бъде 5 мин.
- спирка бул. проф. Цветан Лазоров до метростанция 20 ще бъде 7 мин.

Тролейбусна линия № 11 – Маршрутът на линията не се променя.
Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 7 /седем/ превозни средства с интервал на движение от 11/12 мин.
Времето за достигане с линията от:
- спирка ж.к. Дружба 1 до метростанция 20 ще бъде 6 мин.
- спирка бул. проф. Цветан Лазоров до метростанция 20 ще бъде 6 мин.

Трамвайна линия № 20 – Маршрутът на линията не се променя.
Линията във върхов период на делничен ден ще се обслужва от 14 /четиринадесет/ превозни средства с интервал на движение от 7/8 мин.
Времето за достигане с линията от спирка София мед АД до метростанция 21 ще бъде 5 мин.

Трамвайна линия № 23 – Маршрутът на линията не се променя.
Линията в делничен ден ще се обслужва от 3 /три/ превозни средства с интервал на движение от 33/34мин.
Времето за достигане с линията от спирка ул. Обиколна до метростанция 21 ще бъде 12 мин.

Организираната среща по проблема през ноември 2014 г.
https://www.facebook.com/events/794951320567949

Предисторията:
Комисията на РС на БСП "Искър" за решаване на общински проблеми и общинският съветник от БСП от район "Искър" Николай Белалов канят на 18.11.2014 г. от 18 часа в Дом на културата – Искър всички интересуващи се граждани на среща по проблемите на транспортното обслужване в район "Искър" като:
- кога ще бъдат открити новите метростанции и на какъв интервал ще са метровлаковете
- какви нови маршрути и спирки ще бъдат разкрити на тролейбусния и автобусния транспорт с цел гражданите могат да използват метрото удобно и лесно
- какви промени ще се направят на досегашния градски транспорт
- как разписанието на градския транспорт ще се съобразява с разписанието на метрото
- ще бъде ли готова транспортната инфраструктура около метрото (тротоари, асансьори, велоалеи, велопаркинги, паркинги) за използване едновременно с пускането на новите отсечки
- ще бъде ли изграден и пуснат в обещания срок (края на м.март 2015) траволатора (хоризонталния ескалатор), свързващ Дружба 2 с 19 метростанция с пешеходен достъп
- предвижда ли се и кога да бъде изградена жп спирка, правеща връзка с 21 МС и със спирките на градския транспорт. А автогара при този транспортен възел?
- какво става с обещаните велоалеи в жк Дружба 1 и 2
- ще има ли велоалеи в локалните платна на Цариградско шосе, по ул. Обиколна, по ул. Димитър Пешев и др.
- кога ще се изградят разширения и тротоари на редица ключови транспортни артерии в район Искър и т.н.
Поставете и вълнуващите ви въпроси и за да потърсим заедно отговорите им!

За повече информация:
Николай Белалов, общински съветник от БСП в СОС за район Искър, тел.: 0889 207710
Борис Цветков, зам.-председател на РС на БСП Искър, тел.: 0888 408256


http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2416418
Оптимизация на мрежата на масовия градски транспорт
във връзка с развитието на метрото

През ноември 2013 г. стартира проект за "Оптимизация на линиите на МГТ във връзка с разширението на метрото в гр. София". Обществената поръчка беше спечелена от обединението "Транспро – Инфра", съставено от "Транспро" ООД и "Инфрапроект консулт" ЕООД. Завършването и предаването на "Проект за окончателен доклад" стана на 10.09.2014 г. Основната цел на разработката е да се постигне оптимизация на линиите на градския транспорт, която да отчита в по-голяма степен ролята на съществуващотo и бъдещото метро. Методическият подход за извършване на оптимизирането беше регламентиран в техническото задание, което от своя страна беше съгласувано и одобрено от експерти на JASPERS.
Първоначално разработката прави анализ на транспортната обстановка в София и в частност влиянието на различни фактори върху нея. Направени са следните изводи:
- Като цяло град София е много добре покрит с масов транспорт…
- В резултат на въведените синя и зелена зона за паркиране в ЦГЧ се наблюдава облекчаване на трафика, където са били най-големите транспортни задръжки. За останалите части извън ЦГЧ проблемът се задълбочава…
- Има тенденция към запазване и дори увеличаване на превозените пътници с обществения транспорт, като специално пътуванията с метро значително се увеличават за сметка на другите системи. От преброяването на пътниците, проведено през 2011 година, се наблюдава устойчивост в параметрите на транспортното търсене. В сравнение с данните от преброяването от 2010 г. се отчита увеличение от 1.5%. (само!)
- Пускането в експлоатация на втори метродиаметър води до преразпределение на извършваните пътувания, но не и до значителното увеличаване на дела на масовия транспорт като цяло. Въпреки предлаганата по-добра транспортна услуга не се реализира очакваното привличане на по-голям брой пътници към обществения транспорт и намаление на пътуванията с лични автомобили.
Една от причините би могла да бъде все още недостатъчното интегриране на подземния с наземния обществен транспорт във всичките му аспекти. Една от целите на настоящата разработка е създаване на условия за привличане на повече пътници чрез създаване на оптимални транспортни схеми, обслужващи пътниците с по-малка загуба на време за връзка с метрото, а, от друга страна, с по-малко разходи за транспортните оператори, т.е. постигане на баланс на интересите на пътници и превозвачи.
- Трябва да се отбележи въздействието на тарифната политика като средство за постигане на поставените цели, които са привличане на повече пътници чрез по-качествена транспортна услуга.
- Средната експлоатационна скорост на трамваите, тролеите и автобусите е ниска, което се дължи в голяма степен на задръстения автомобилен трафик.
Проектът прави оптимизация на:
- Линиите, довозващи към съществуващото метро
- Линии, които ще довозват към предстоящото за пускане през юни метро до летище София, обслужващо и територията на жк "Дружба 1", "Дружба 2" и НПЗ "Искър–север" и линията до Бизнес парк "София", обслужваща територията на жк "Младост" 2, 3, 4.
- Линиите, свързани с довозване към бъдещия трети диаметър.
За постигане на целите бяха направени три проучвания:
1. Проучвания за оптимизацията на линиите, довозващи към съществуващото метро
За първата част, касаеща оптимизирането на линиите към съществуващото метро, бяха проведени 11 172 анкети по всички метростанции в интервалите 7-10 ч. и 16-19 ч.
Oколо 65%, или около 49 хил. пътуващи, в интервала 7-10 ч. достигат до метрото пеша. От тези 49 хил. близо 53% са в рамките на пет минутния изохрон, а общо 91% стигат в рамките на десет минути пеша до станциите. Има и такива, които са склонни да ходят и повече. Направено е и разпределение на пътуванията по цели и са получени матрици на пътуванията.
Разпределение на пътниците по начин на достъп Разпределение на пешеходния достъп до станциите по време – сутрешен пик 7.00-10.00 ч., до станциите – сутрешен пик 7.00-10.00 ч.
Анализът на данните може да се обобщи в следните изводи:
- Някои метростанции сутрин са в пъти повече натоварени от други по отношение на качващи се пътници.
- За част от станциите като "Надежда", "Младост III" и др. довозването е много малко, а преобладаващият процент пътници (около 93%) достигат пеша до станцията.
- За други станции като "СУ Св. Климент Охридски", "Стадион В. Левски", "К. Величков", "Опълченска" и "Сливница" довозването е от много различни линии и потоците идват от различни части на София.
- Има станции, при които има изразено довозване с определена линия или линии. Такива са станциите "Люлин" и "Г.М. Димитров".
2. Проучвания, касаещи оптимизацията на линиите, довозващи към новите участъци на метрото в жк "Дружба" и жк "Младост"
Проучването в двете зони се направи в два етапа – преброявания и анкети. В първия етап са извършени преброявания на общо 235 единични спирки на слизащите и качващите се по линии. Получени се данни за натоварването на линиите на градския транспорт в изследваните зони.
Оборот на спирките на масовия транспорт за сутрешен перод 7.00ч-10.00 ч. в зоната на жк "Дружба" 1 и 2 , Гара Искър, летище София и жк "Младост" 1, 2, 3, 4

След анализа на резултатите се наложиха следните изводи:
За района на жк "Дружба" - летище София
- Най-голям дял в превоза на пътници имат ТМ 20, А204, А88, А84 и А604
- Най-силно натоварени спирки са тези по бул. "Христофор Колумб", "Искърско шосе", "Проф. Цв. Лазаров" и "Кап. Дим. Списаревски". Те обслужват най-гъсто населени жилищни райони.
- Към момента много малка част от пътуващите се довозват към съществуващото метро. Основната част използват автобусите по бул. "Цариградско шосе". С пускане на новите метростанции ще бъде редуциран броят на автобусите, които се движат по "Цариградско шосе".
- За разлика от жк "Младост", метрото в жк "Дружба" няма толкова добро покритие и не може да обслужи директно чрез пешеходен достъп до станциите в района. Пешеходното покритие с метро едва ли надхвърля 30% от територията. В този район довозването ще бъде от съществено значение и трябва да бъде направено атрактивно за пътуващите.
- Чрез довозване към метрото ще бъдат привързани и кварталите Бусманци, Абдовица и Миленков, които все пак не са с много голям потенциал пътуващи. По този начин жителите им ще бъдат много по-добре обслужени в бъдеще.

Предложения за промени, свързани с оптимизацията на линиите на МГТ.
Направените предложенията за промени са в няколко посоки:
- Въвеждане на нови маршрути
- Изменение на трасетата на съществуващи маршрути
- Изменение на интервалите на следване на някои съществуващи маршрути
- Премахване на съществуващи маршрути.
Те целят да се намали излишният пробег на някои линии на градския транспорт и същевременно да се подобрят времената за пътуване. За да се постигне това, е търсена такава организация, която да улеснява пътувания чрез довозване към метрото. Това същевременно води до увеличаване на прекачванията. За да се получи очакваният ефект от новата организация, сме предложили да бъдат въведени почасови билети, които да важат за всички системи, включително метро. По този начин цената на едно пътуване от точка А до точка Б независимо от броя превозните средства, с които се осъществява, ще бъде еднаква и ще се стимулират допълнително по-кратките по време пътувания. При моделиране на пътуванията така наречените генерализирани разходи, от които зависи изборът на начина на пътуване в по-широк аспект, значително ще бъдат повлияни от възможността да се направят повече прекачвания в рамките на едно и също време за пътуване, а цената да остава непроменена.
За отчитане на ефекта от въвеждане на промените са сравнени два варианта, условно наречени "без проект" и "с проект". Вариантът "с проект" отчита направените промени в градския транспорт. В двата варианта метрото е с една и съща дължина. Сравнението на получените параметри на превозния процес в рамките на сутрешния пик 7.00-10.00 ч. за двата варианта е показано в таблица. Има спестени сумарно 858 км пробег. От таблицата се вижда, че има увеличен пробег при трамваите и тролеите, а при автобусите има намаление с 1433 км.
Има намаление на общото време за пътуване с 278 ч.ч. Наблюдава се увеличение на пропътуваното разстояние и увеличаване с малко на средния брой прекачванията.
Има подобрение на средни и общи времена. Средното времепътуване е 39 мин. и 18 сек.
Ако проследим изменението на най-натовареното сечение по бул. "Цариградско шосе" - посока центъра, ще видим, че когато метрото е както в момента в пиковия интервал 7.00-10.00 ч. там преминават 6500 пътници. Когато метрото вече функционира до летището и Бизнес парка, там пътниците вече са 3580, тоест голяма част са поети от метрото. След допълнителните промени в маршрутите пътниците в това сечение спадат на 2600 човека.
Накрая искаме да добавим, че настоящата разработка е направена, като са ползвани съвременни начини и средства за моделиране на превозния процес. Искрено вярваме, че тя ще бъде оценена по достойнство и най-вече ще е от полза за пътуващите с градски транспорт в града.
*Авторът е съуправител на "Транспро"

http://no-comment.bg/…/gradskiiat-transport-tyrpi-seriozni-…
Градският транспорт търпи сериозни промени от догодина! Вижте какви точно!
Метрото налага корекции в маршрутите на някои линии
След като догодина най-сетне ще бъде пусната дългоочакваната отсечка на метрото до аерогарата и Бизнес парка в София, се очаква градският транспорт да претърпи сериозни промени.
Промените предвиждат да се оптимизира довозването на пътниците до метрото, но е съмнително доколко ще е ефективно, ако първо и спешно не се промени тарифната система от “плащане за прекачване” на зонално, или изчислено според времето пътуване.
Представяме ви схеми на предложените корекции в системата за масов градски транспорт, съобразена с новите отсечки от метрото.

Нови линии!
Автобуси
65А – кв. Манастирски ливади – МС Витоша – Зоопарк
108А – ж.к. Люлин 5 – МС Люлин – МС Сливница – ж.к. Люлин 1
113А – ж.к. Младост 2 – МС Балан – ж.к. Младост 4
310А – ж.к. Люлин 5, Люлин 7 – МС Западен парк – ж.к. Люлин 10 – МС Сливница – ж.к. Люлин 1
505 – ж.к. Дружба 2 – МС Дружба – бул. Христофор Колумб – ул. подполколвник В. Златарев – МС Софийска Св. гора – ул. подпоручик Й. Тодоров – ул. Н. Бончев
Трамваи
6А – ж.к. Обеля – МС Бели Дунав – ж.к. Свобода – кв. Триъгълника – МС Хан Кубрат
8А – ж.к. Люлин 5 – МС Вардар – ж.к. Западен парк
Тролейбуси
411 – ж.к. Дружба 2 – МС Дружба – ж.к. Дружба 1 – гараж Искър

Линии на градския транспорт, които ще претърпят промени
Автобуси
10 – обхода се премества до МС Софийска Света гора
65 – скъсява се до ж.к. Гоце Делчев
76 – скъсява се до ул. Гурко и СУ и се пренасочва по ул. Бяла черква, бул. Арсеналски и по бул. Черни връх по маршрута
84 – началната му станция вече е автостанция Гео Милев и минава по бул. Шипченски проход и бул. Христофор Колумб по маршрута към Терминали 1 и 2
98 – съкращава се до Зоопарк
111 – съкращава се до ж.к. Младост 4
Трамваи
11 – съкращава се до кв. Триъгълника и МС Хан Кубрат
19 – съкращава се до кв. Триъгълника и МС Хан Кубрат

Линии на градския транспорт, които ще претърпят промени само в разписанието
Автобуси
108 – най-вероятно интервалът ще се увеличи, особено в извънпиковите часове и празнични дни
113 – най-вероятно ще се скъси интервала, за да може да довозва/извозва по-ефективно
204 – най-вероятно ще се скъси интервала, за да компенсира закриването на А76
213 – най-вероятно ще се разреди до интервал от 18-20 минути в час пик
280 – най-вероятно ще се разреди
285 – ще поеме колите от закрития А85
294 – най-вероятно интервалът ще се скъси
310 – интервалът ще се увеличи, за да се балансира с 310А
604 – интервалът най-вероятно ще се скъси, за да довозва ефективно в ж.к. Дружба
Трамваи
6 – интервалът ще се увеличи значително, за да балансира движението с ТМ6А
8 – интервалът ще се увеличи значително, за да балансира движението с ТМ8А
Тролейбуси
4 – интервалът ще се увеличи малко, защото новата линия 411 ще се обслужва от четен брой коли (най-вероятно 2), взети от Тб4

Няма коментари:

Публикуване на коментар