В портала ще се влиза през сайта на кметството www.sofia.bg и с регистрация на профил. Така хората ще могат да подават заявления за постоянен или настоящ адрес, за семейно положение, както и копие на акт за раждане и удостоверение за сключен брак
За целта обаче ще е нужно да имат електронен подпис.
„Цените за получаване на електронен документ ще са същите, каквито са, ако хората отидат до съответното районно кметство”, разясни Фандъкова. С новите услуги обаче ще се спести разкарване за заявяването на услугата, чакането по опашки, съобразяването с работното време.
Според Фандъкова така ще се намали и възможността за грешки при подаване на заявленията. Електронните документи няма да са с подпис и печат за разлика от хартиените. Ако човек иска обаче, ще може да си получи традиционния документ на гише. Плащането на услугата ще става чрез платежно нареждане в банка, като то ще трябва да се сканира и прикачи в системата.
От октомври общината е започнала да тества услугата, за да няма срив в системата. За това време обаче само 22-ма човека и 3 фирми са си издали електронни документи и са обработени над 330 заявления.
„От тази година всички проекти, които кандидатстват за финансиране по програма „Култура”, могат да се подават и онлайн, като до момента са подадени 293”, информира кметът.
Няма коментари:
Публикуване на коментар