loading...

неделя, 13 юли 2014 г.

И влакчета без машинист в метрото

Влакчета, които могат да се движат без машинист, ще возят пътниците по третия лъч на метрото. Това съобщи шефът на „Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

Пред „Новинар" той изтъкна, че машините ще бъдат ново поколение на техниката и ще са по подобие на тези в Будапеща. Той подчерта, че новите влакчета ще бъдат много по-модерни от досегашните, всички ще имат климатизация и уникална информационна система.

„Влаковете ще бъдат с възможност за автоматично движение без машинист - по същия начин както е новата линия на Будапеща, която пускат сега. Влаковете там тръгнаха с машинист, но след една-две години планират да работят вече без. Нашите ще бъдат със същата опция", обясни Братоев.

Той припомни, че третият лъч на метрото, по който ще вървят ултрамодерните влакове, ще бъде с начална станция бул. „Ботевградско шосе" и крайна - „Овча купел".

Очаква се изграждането на трасето да започне в първата половина на следващата година. Разчетите показват, че линията трябва да е готова в началото на 2019 г. Братоев каза още, че всяка подземна станция на столичното метро е подходяща за бомбоубежище. По думите му при проектирането метростанциите се изчисляват и оразмеряват за ударна вълна при взрив.

„Така че при критични ситуации може да бъде използвано за укритие", уточни той.

Братоев допълни, че в столичното метро няма херметически врати, тъй като те се правят само за противоядрени скривалища.

Той каза още, че отсечката от „Цариградско шосе" до летището е готова на 70 процента.

„Трябва да работим, за да се развива градът и метрото", изтъкна той. Според него така и хората придобиват самочувствие.

„Знаете колко години се е строял първият радиус на метрото - 23 години. А сега за 2-3 години изкарваме участък, което е наистина на ръба на минималното време. Хубаво е, че заедно с метрото се облагородява и околното пространство, изграждат се нови булеварди", добави шефът на „Метрополитен".

Няма коментари :

Публикуване на коментар