Свързване на двете трамвайни линии, които сега се движат по бул. “Цар
Борис III” и бул. “Ботевградско шосе” в общо скоростно трасе, планира
Столичната община. Идеята е мотрисите да се движат с 25-30 км в час, а
пътуването от “Княжево” до кв. “Левски” да отнема около 30 мин, научи
“24 часа”.
Рехабилитацията на трамвайното трасе по бул. “Цар Борис
III” e първият етап от мащабния проект. То е един от трите релсови
пътя, за които до дни направление “Архитектура и градоустройство” ще
обяви конкурс за проектиране. Вторият етап ще бъде ремонтът на трасето
по бул. “Ботевградско шосе”, а на финала двете отсечки ще се свържат
чрез изграждане на подземен участък, които ще мине през центъра.
“Подземният
участък ще е с дължина около 3,5 км. Тепърва ще се уточнява къде точно
ще мине трасето. То трябва да е съобразено с вече работещите станции на
метрото и с третия лъч”, обясни главният архитект на София Петър Диков.
Той
не се ангажира със срок кога скоростното трасе, което ще е около 15 км,
ще бъде завършено изцяло. Бързият трамвай обаче е предвиден в Общия
устройствен план на града.
Иначе участъкът по бул. “Цар Борис
III”, за който ще бъде обявен конкурс, обхваща трасето от Руски паметник
до трамвайното ухо в “Княжево”. То е строено през 1988 г. и е дълго 7,1
км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на
мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна
среда.
“В момента спирките не са пригодени, защото са с метър над
улицата и хората с увреждания няма как да се качат в трамваите. Това
може да стане с изграждане на рампи или асансьори”, каза Диков.
Предвижда
се и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Те ще имат
устройства, които ще обменят информация с бордовото оборудване и ще
дават предимство на трамваите при преминаване.
Другото трасе,
което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път
по бул. “Ал. Стамболийски” от бул. “К. Величков” до трамвайното ухо
“Западен парк”. То е построено през 1988 г. и се нуждае от спешен
ремонт.
Обект на конкурса ще е и изцяло ново трасе, което да свърже “Дружба 2” с метрото в “Младост 1”.
Трамваят
ще върви по бул. “Копенхаген”. Там през 1986 г. е изградено трасе от
ул. “Искърско шосе” до кв. “Младост”, но през 1995 г. част от него е
демонтирана. 15 г. по-късно е възстановен участъкът от ул. “Искърско
шосе” до ул. “Обиколна”. За да се осигури по-добра връзка на кв. “Дружба
2” с метрото, трасето ще бъде продължено - ще минава под моста на бул.
“Цариградско шосе” и ще стига до ул. “Ген. Радко Димитров” в “Младост
1”. То може да бъде факт след изграждането на продължението на бул.
“Копенхаген”, който сега е до бул. “Цариградско шосе”. Според плановете
той трябва да стигне до “Младост 3”.
Диков обясни, че общината ще кандидатства за европейско финансиране на ремонтите на трасетата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар