Има раздвижване по проекта за нов път между "Младост" и "Дружба"


"Вървим към решаване на един от големите транспортни проблеми в "Младост". Става въпрос за изграждане на продължението на бул. "Копенхаген", между бул. "Цариградско шосе" и бул. "Ал. Малинов", написа днес в своя профил във "Фейсбук" кметът на "Младост" Десислава Иванчева.


Продължаването на булеварда, който се затапва в автокъщите на "Горубляне", към метростанция "Младост" 3, би позволило пренасочване на част от трафика от задръстения в пиковите часове "Александър Малинов", като "Копенхаген" ще стане дублиращо трасе от и към "Цариградско шосе".

Иванчева уточнява, че проблем пред реализацията на проекта е бил фактът, че трасето на продължението минава през частни терени. "В момента четири чуждестранни компании усилено изкупуват парцелите, които ще дарят за изграждане на булеварда", уточнява по този повод кметът на "Младост".

Район с потенциал

Тя не дава повече подробности за инвеститорите, но допълни, че вече са закупени почти всички имоти и когато процедурата приключи, може да се пристъпи към реализация на проекта. Районът около магазин "Метро" вече се очертава като най-новата зона за бизнес на столицата.

Там вече се ползват офис сградите "Кепитъл Форт" и "Бенчмарк бизнес център". В момента върви изграждането и на "Скай форт". Скоро се очаква и възстановяването на изграждането на замразеният от 2010 година проект "Елипс център".

Изграждането на новия булевард би направило привлекателно и разработването на терените, които сега се падат насред нищото. Евентуалната нова връзка между "Младост" и "Дружба" има дълга история.

Проект с над 30 години история

Още по времето на социализма тя е проектирана като булевард "Универсиада". След десети ноември 1989 година земите са върнати по закона за реституцията, което прави реализирането на проекта невъзможно, без сериозна инвестиция от страна на общината.

Продължението булевард "Копенхаген" към "Младост" вероятно ще е с по три ленти във всяка посока, като между платната ще има широкорелсова трамвайна линия, така че да има и връзка между двата квартала с бърз градски транспорт.

Dnevnik.bg

1 коментар:

  1. По мой доклад преди 10 години бе взето решение на СОС за довършване и пускане в експлоатация на трамвайното трасе по бул. "Копенхаген" до Цариградско шосе. По-късно се преборихме да обещаят и макар със закъснение да бъде доизграден бул. "Копенхаген" с тротоари, велоалея, отскоро и с антипаркинг колчета на места (за съжаление не им върви на дърветата - не случиха на специалисти да ги насадят в подходящ период и да ги поливат за да се прихванат, но тези дни очакваме отново да бъдат посадени). На обсъждане в район Младост отново остро поставих въпроса за изграждане на трамвайна, автомобилна, вело и пешеходна връзка чрез продължаване на бул. Копенхаген и в Младост. Бях подкрепен от г-жа Иванчева - районен кмет на Младост и редица граждани. Борбата за изграждане на трамвайното трасе и на продължението на бул."Копенхаген" в район Младост и по този начин за изграждане на важна и необходима за двата района връзка продължава.

    Заседание на Столичен общински съвет No 103 от дата 22.03.2007
    ДНЕВЕН РЕД

    48. Доклад № 93-00-47/16.02.2007г. относно подобряване на транспортното обслужване на живеещите и работещите на територията на район „Искър”.
    Докл. Борис Цветков
    Решение № 234 по точка 48

    http://www.sofiacouncil.bg/content/docs/c_f10503.pdf

    ОтговорИзтриване