В СОС е внесен доклад за ново отдаване на
автобусни линии от МГТ на частни превозвачи. Предлогът е желание за
извънсъдебно споразумение с „МТК Гроуп” преди окончателно решение на
съда. Реално това е пореден опит за източване на обществени средства
чрез частни приятелски фирми. Това заяви пред Фрог нюз общинският
съветник от БСП Борис Цветков.
От договора на планирането в
СО става очевидно, че на този етап динамиката в развитието на МГТ в
София не позволява сключването на дългосрочни договори с трети лица.
Фактът, че от договорените преди линии 5 вече са закрити, а други 5 с
променени маршрути, показва, че още при сключването си този договор е
бил порочен, губещ за СО и не е бил в интерес на столичани. Категорично
сме против подписването на договорите, защото сега нищо не се променило.
Както и тогава, така и сега СО не е наясно как ще се променя схемата на
МГТ след въвеждане на новите метроотсечки и метростанции. Единственият
довод „за“ е, че с увеличението на превозният билет с 60% управляващите
очакват повече средства, които да отиват в джоба на чиновниците,
политиците и частниците!
За 8 години частната фирма "МТК Гроуп" ще вземе 29 млн. лева, тъй
като ще й се плаща по 3 лв. на км, пресметна Цветков. За сравнение с
други частни фирми, които возят столичани, те получават по 2,50, 2,80
лв. на км.
„МТК Гроуп” се съди със Столична община заради трите пакета от
линии. Тогавашният областен управител беше спрял решение за два от
трите пакета. За единия от двата пакета - този който е с 21 линии, „МТК
Гроуп” го е спечелила и поради тази причина започва да води дела. В
едно от тях съдът казва, че фирмата е права и общината трябва да сключи
договор с нея. Но за това време са се променили закони, линии, цени...
Пет линии са закрити вече, а пет са променени. Затова не е правилно
фирмата да работи при старите условия”, посочва Цветков.
Протест срещу увеличението на цените в градския транспорт в столицата
ОтговорИзтриванеhttps://www.facebook.com/events/212742362437026/214168915627704/