Нов трамваен релсов път в Дружба

Направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община обяви обществена поръчка за изготвяне на технически проекти за интегриран градски транспорт, които предвиждат нови релси по съществуващите трасета, както и нови трамвайни трасета.

Те са част от изпълнението на проекта за създаване на проектна готовност за кандидатстване на Столична община по ОП "Регионално развитие за периода 2014-2020 г.".

Ето и някои от обектите, включени в поръчката:


Нов трамваен релсов път по бул. „Копенхаген" от ул. „Обиколна" в ж.к. „Дружба 2″ до метростанция 18 в ж.к. „Младост 1″. Приблизителна дължина на участъка - 4 400 м. единичен коловоз.

Реконструкция на трамваен релсов път по бул."Цар Борис III" от пл."Руски паметник" до трамвайно ухо "Княжево. Участъкът от Съдебната палата до "Руски паметник" вече има приет и одобрен технически проект.

Трамвайното трасе по бул. "Борис III" ще бъде с широко междурелсие - 1435 мм, а по бул. "Стамболийски" - с тясно междурелсие 1009 мм. Съответно, булевард Борис III следва да отговаря на градска магистрала II клас и предвидима скорост от 70 км./ч., а бул. "Стамболийски" - районна артерия IIIБ клас и максимална скорост от 50 км./ч.

Реконструираният участък по ул."Алабин" и ухо "Съдебна палата" трябва да следва конфигурацията на съществуващата инфраструктура, тъй като трасето на трамвайната линия се запазва.
Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкция на трамваен релсов път по бул. "Ал. Стамболийски" от ухо "Западен парк" до спирка "Константин Величков" с приблизителна дължина от около 2 200 м.Този участък е строен през 1988 г. по унгарски способ, като настоящото му състояние представлява обрушени трамвайни панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи.

Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкцията на трамвайния релсов път по ул. "Каменоделска" от кръстовището с бул."К.Стоилов" -до крайно трамвайно ухо "Орландовци". Приблизителна дължина на участъка - 3 600 м. единичен коловоз.

Също така важно е да се отбележи, че ремонтираните и новите трасета трябва да са подготвени и за по-новите, икономични и ефективни трамваи. Затова заданието изисква „всички перони да са съобразени с типа на съвременните превозни средства - нископодови трамвайни мотриси и въведените наскоро в експлоатация полски трамвайни мотриси тип PESA.

Няма коментари:

Публикуване на коментар