От 4:00 часа сутринта до 00:00 часа вечерта
– такова е работното време на контрольорите от столичния градски
транспорт от четири месеца насам. Рамките съвпадат с тези на градския
транспорт, а целта е ясна – да се обванат времево всички “гратисчии” в
публичния метрото, автобусите, тролеите и трамваите в София.
По този начин Центърът за градска мобилност би трябвало да спре всички столичани, които пропускат да си купят билет вечерта, разчитайки, че няма да бъдат хванати. Такива практики има дори в метрото, където касите за продажба са с по-кратко работно време от самите мотриси.
Не само контролните органи обаче се усъвършенстват, но и пътниците, разкриват от ЦГМ, цитирани от “Монитор”. Така например, масово нарушителите отказват да платят веднага глобата от 20 лева и предпочитат да им бъде написан акт от 100 лева. Те знаят, че ако си платят глобата до три дни след издаването й, тя пак ще бъде 20 лв.
Контрольорите имат и по-сериозни проблеми в новата си разширена дейност. Подпийналите вечер потребители на градския транспорт често влизат в конфликт с проверяващите, които опитват да им съставят акт – понякога става дума за толкова сериозни скандали, че има дори случай, в който добронамерен пътник плаща глобата на друг, за да предотврати евентуални по-сериозни последствия от сблъсъка.
В момента ЦГМ работи интензивно. На ден се проверяват около 45 000 пътници, 13 000 от които – от крайградските линии. Там глоби няма – контрольорите директно свалят от автобуса. Само миналата сряда са свалени 250 гратисчии.
В градските линии общо 190 души са получили глоба от 20 лева, а 120 – от 100 лева.
По този начин Центърът за градска мобилност би трябвало да спре всички столичани, които пропускат да си купят билет вечерта, разчитайки, че няма да бъдат хванати. Такива практики има дори в метрото, където касите за продажба са с по-кратко работно време от самите мотриси.
Не само контролните органи обаче се усъвършенстват, но и пътниците, разкриват от ЦГМ, цитирани от “Монитор”. Така например, масово нарушителите отказват да платят веднага глобата от 20 лева и предпочитат да им бъде написан акт от 100 лева. Те знаят, че ако си платят глобата до три дни след издаването й, тя пак ще бъде 20 лв.
Контрольорите имат и по-сериозни проблеми в новата си разширена дейност. Подпийналите вечер потребители на градския транспорт често влизат в конфликт с проверяващите, които опитват да им съставят акт – понякога става дума за толкова сериозни скандали, че има дори случай, в който добронамерен пътник плаща глобата на друг, за да предотврати евентуални по-сериозни последствия от сблъсъка.
В момента ЦГМ работи интензивно. На ден се проверяват около 45 000 пътници, 13 000 от които – от крайградските линии. Там глоби няма – контрольорите директно свалят от автобуса. Само миналата сряда са свалени 250 гратисчии.
В градските линии общо 190 души са получили глоба от 20 лева, а 120 – от 100 лева.
Няма коментари:
Публикуване на коментар