Обявен е търг за изграждането на съоръжения за пешеходен достъп от столичните квартали "Дружба" 1 и 2 и "Цариградски комплекс" до метрото, показа справка на "Дневник" в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Калната пътека, която в момента гражданите използват, за да стигнат до станция "Цариградско шосе - Интер експо център", ще бъде заменена с пешеходна алея, асансьори и подземен достъп до спирката.
Обещаваният от две години проект най-накрая е на път да се реализира. Прогнозната стойност е 2.4 млн. лева и ще бъде платена от общинското дружество "Метрополитен", което стопанисва подземната железница. Изграждането ще отнеме поне осем месеца след подписване на договор с изпълнител. Тръжната документация може да се купи до 30 април, а срокът за подаване на заявлението за участие е 7 май.
В обявлението на поръчката е записано, че пешеходната връзка ще се състои от три участъка. Първият е алея, свързваща ул. "Обиколна" с тунел, с дължина от около 85 м и ширина около 4 м. Предвиждат се настилка от бетонови унипавета, бордюри и алейно осветление. След това ще бъде изграден пешеходен тунел, разположен напречно на стръмния склон към метростанцията "Цариградско шосе - Интер експо център".
Ширината му ще бъде около 4.20м, а дължината – около 206 м. "Избраната технология на изпълнение на тунела в идейния проект е Нов австрийски тунелен метод, при който се използват пешеходни рампи с настилка от бетонови унипавета, които се редуват с групи от по 2 или 3 стъпала, траволатор с дължина 100 м, проветрителна вентилационна инсталация, осветителна инсталация - работно, аварийно и евакуационно осветление, вътрешна канализация за отводняване и стъклени автоматични плъзгащи се врати.
Третият участък представлява "бетонова шахта с асансьори, стълбищна клетка и технически помещения", с които реално се стига до станцията на метрото. В обявлението е заложено поставянето на два асансьора, които ще спират на две междинни спирки, стълбищни стъпала и площадки на двете спирка. Предвижда се и поставянето на камери за видеонаблюдение.
През ноември миналата година Столичният общински съвет прие решение за изграждането на съоръжението по предложение на главния архитект Петър Диков.
"Дневник" писа за проблема през април 2012 г., когато бившият премиер Бойко Борисов откри предсрочно станцията на метрото, която е на един хълм разстояние от жилищните квартали. За да стигат до подземната железница, постепенно гражданите сами изградиха с дървени трупи трасе през хълма. Въпреки това проблемът с калта остана и след това положиха и чакъл. През зимата и в дъждовно време преминаването през пътечката беше рисково.
През лятото на 2012 г. от общината пуснаха линия на автобус 114 и изградиха тротоар до спирката. Транспортът обаче минава рядко и хората не използват тази възможност, а продължават да катерят пътеката. Имаше и няколко срещи на граждани с Диков и общинския съветник от ГЕРБ Лорита Радева.
Живеещи в района бяха изпратили и писмо до европейските институции с искане за цивилизован достъп до метрото, който да им бъде осигурен от българските власти.
Dnevnik.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар