Дружба свързва метрото с БДЖ

Шест общи спирки ще имат в София влаковете на метрото и на БДЖ, като едната от тях ще е в Дружба. Това ще стане факт след като бъде готов и третият метродиаметър.
Първата обща спирка вече функционира с пускането на втория метродиаметър - на Централна гара в София.

Втората "допирна точка" ще бъде при метростанция 21 - в района на гара Искър в столичния квартал "Дружба". 
Съществува проект за изграждане на жп спирка в района на гарата, която ще бъде по трасетата на метрото в посока Летище "София".

По проект е предвидено строителните дейности да завършат до средата на 2014 г. Действащата железопътна гара Искър няма да бъде закрита и ще продължи да обслужва пътници и товари, информират от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).
Като трета обща точка е разработен проект за изграждане на спирка в района на Захарна фабрика, в близост до метростанция "Вардар".

От НКЖИ посочват, че имат изготвен план и пълна готовност за действия, но поради протести и недоволство на гражданите от района, не са започнали строителни дейности. Срокът за приключването им е в рамките на три месеца.

Съгласно проект за развитие на възел София, е предвидено в района на Бакърена фабрика да бъде изградена обща спирка "Обеля". Компанията има готовност за изграждането й.
Тя е включена във втория програмен период на оперативна програма "Транспорт" (2014-2020 г.)
При развитието на третия метродиаметър и преминаване на метрото през "Подуене", се очаква да бъде изградена връзка на двата вида влакове в участъка между Сточна гара и гара "Подуене-пътническа".

Последната допирна точка на двата вида железопътен транспорт също ще бъде обвързана с развитието на трети метродиаметър - в посока квартал "Овча купел".
Предвидено е там да се разкрие железопътна връзка на метрото с влака в направление Захарна фабрика-Горна баня.

Изграждането на железопътните спирки, свързващи двата вида транспорт, цели развитие на общата транспортна схема в София и подобряване на транспортното обслужване в столицата.
Общите спирки няма да налагат промени на съществуващите в момента гари на територията на град София, отбелязват от НКЖИ.

Няма коментари:

Публикуване на коментар