Продължението на столичното метро до летището започна официално, но хората от кв. Дружба пак ще имат повод за недоволство. През пролетта при откриването на двете нови станции от първия лъч - "Младост" 3 и "Цариградско шосе", живеещи в квартала протестираха, че не могат да ползват новата придобивка.
Тогава от общината ги успокоиха, че новите четири станции до летището ще обслужват именно техния квартал. Сега обаче е ясно, че трасето ще подмине голяма част от квартала.
Метрото ще тръгне под земята от бул. "Цариградско шосе", а първата станция ще е на бул. "Цветан Лазаров" и ще обслужва най-вече жителите на "Дружба" 1.
Оттам обаче влакчетата ще стигат до бул. "Искърско шосе", без да минават през другата част на квартала. На бул. "Искърско шосе" ще бъде построена и нова жп гара, която ще има връзка с метрото. Оттам метрото ще стига до индустриална зона "Искър", а крайната станция ще е на летището. Две от новите станции ще са наземни - при летището и при зона "Искър". Така метрото ще обслужва хората от центъра и гостите на града в посока летището, но достъпът на "Дружба" 2 пак ще е по-труден.
"300 хил. души дневно вече използват метрото. 60 хил. души допълнително се очакват по новия участък , а от март предвиждаме да започне строителството на метрото до Бизнес парка в "Младост" - още 30 хил. души", обясни кметът Йорданка Фандъкова. Стойността на продължението на метрото до летището е 136 млн. лв., от които 100 млн. лв. са европейски, а останалите - общински пари.
в. "Сега"
Няма коментари:
Публикуване на коментар