Скандал: Метрото до летището пак ще пропусне част от Дружба

Продължението на столичното метро до летището започна официално, но хората от кв. Дружба пак ще имат повод за недоволство. През пролетта при откриването на двете нови станции от първия лъч - "Младост" 3 и "Цариградско шосе", живеещи в квартала протестираха, че не могат да ползват новата придобивка.
Тогава от общината ги успокоиха, че новите четири станции до летището ще обслужват именно техния квартал. Сега обаче е ясно, че трасето ще подмине голяма част от квартала.
Метрото ще тръгне под земята от бул. "Цариградско шосе", а първата станция ще е на бул. "Цветан Лазаров" и ще обслужва най-вече жителите на "Дружба" 1.

Оттам обаче влакчетата ще стигат до бул. "Искърско шосе", без да минават през другата част на квартала. На бул. "Искърско шосе" ще бъде построена и нова жп гара, която ще има връзка с метрото. Оттам метрото ще стига до индустриална зона "Искър", а крайната станция ще е на летището. Две от новите станции ще са наземни - при летището и при зона "Искър". Така метрото ще обслужва хората от центъра и гостите на града в посока летището, но достъпът на "Дружба" 2 пак ще е по-труден.

"300 хил. души дневно вече използват метрото. 60 хил. души допълнително се очакват по новия участък , а от март предвиждаме да започне строителството на метрото до Бизнес парка в "Младост" - още 30 хил. души", обясни кметът Йорданка Фандъкова. Стойността на продължението на метрото до летището е 136 млн. лв., от които 100 млн. лв. са европейски, а останалите - общински пари.

в. "Сега"

Няма коментари:

Публикуване на коментар