loading...

четвъртък, 26 септември 2013 г.

Третият лъч на метрото тръгва от центъра с 280 млн. евро от Европа

Изграждането на третия лъч на метрото ще започне от центъра с 280 млн. евро от оперативна програма "Транспорт". Това стана ясно от думите на транспортният министър Данаил Папазов, който представи кои проекти ще бъдат финансирани по програмата през следващия програмен период 2014-2020 г. на семинар в Златни пясъци.


Бюджетът на програмата е 1.2 млрд. евро, което е с близо 400 млн. евро по-малко спрямо сегашния програмен период. Транспортните проектите обаче ще могат да разчитат и на още 359 млн. евро от новия финансов инструмент "Свързана Европа". Парите за жп и пътни проекти се разпределят поравно, стана ясно още от думите на министър Папазов. Реално обаче средствата ще стигнат за финансиране на един голям проект плюс нещо дребно за довършване.

Метрото тръгва с най-тежкия участък в центъра

"Предлагаме през следващия програмен период през нашата програма да бъде финансирано строителството на най-тежкия участък от третия лъч на метрото - трасето от бул. "Янко Сакъзов" до кв. "Красно село". Неговата индикативна стойност е 280 млн. евро и ще осигури връзката с другите две линии, които бяха реализирани през последните години", каза министър Папазов.

Изграждането на третия лъч на метрото от бул."Ботевградско шосе" до жк."Овча купел" струва 620 млн. евро. От тях 140 млн. евро са необходими за закупуването на метровлаковете, като средствата ще дойдат от оперативна програма "Околна среда". Така за строителството необходимата сума е 480 млн. евро, от която към момента се осигуряват само 280 млн. евро. Така метрото отново ще разчита в случай на забавяне на някои от другите заложени проекти, а подземната железница пак ще спасява програма "Транспорт", както стана през този програмен период.

Решихме да започнем строителството на метрото с най-трудния подземен участък в центъра, защото той ще отнеме най-много време – около четири години, коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев пред Mediapool. Другите аргументи са, че там трафикът на хора е най-голям, а и ще се осъществи връзката с другите две линии на метрото.
280 млн. евро ще отидат за изграждане на трасе под земята от 8.2 километра с 9 метростанциии. Първата е при театъра "Зад Канала", а последната е на ул."Житница".
Изграждането на останалите два надземни участъка – по бул."Ботевградско шосе" и до жк."Овча купел" ще струва около 160 млн. евро. Времето им за строителство е около две години.

mediapool.bg

Няма коментари :

Публикуване на коментар