loading...

неделя, 2 декември 2012 г.

В кв."Дружба" 1 и 2 зелените площи били 80%

– Г-н Цеков, дни след като заехте поста, организирахте спортен празник. Любов към спорта, или...
– Няма нищо чудно в това. Вярвам, че спортът е нещо, с което може да се въздейства. Да се създават добри навици и нагласи сред децата. Преди ден стартирахме нов проект – конкурс за детска рисунка, есе или снимка, посветени на Коледа и коледния дух. Целта ни е да учим децата от най-ранна възраст на съчувствие и съпричастност към другите. Победителите ще бъдат обявени през февруари.


– Има ли достатъчно спортни площадки в района?
– В много от училищата спортът е на добро ниво. Имаме и 11 общински спортни площадки в района. Искаме да ги обновим, в момента търсим средства за това. Каним и бизнеса да ни помогне – подобна инициатива ще е от полза и за тях.
Наскоро в Бусманци младежи ме попитаха: „Кога ще ремонтирате нашата спортна площадка“? Отговорих им, че ще го направя, когато видя съпричастност от тяхна страна. Да се включат и те в обновяването на площадката. Така ще сме спокойни, че ще я опазят след това. Направим ли го, значи сме спечелили битката.

– Споменахте и за интересна инициатива, свързана с безопасността на движението?
– Направихме открит урок за деца от детските градини. Заедно с полицаи им показахме как да пресичат безопасно, къде да се движат, когато са близо до уличното платно. Направихме демонстрацията „на живо“ – по време на импровизирана разходка. Униформените подаваха сигнал с палка, спираха автомобилите, за да преминат малчуганите. Самите полицаи дойдоха с различни униформи, с коли, мотоциклети... Децата участваха с огромно желание в урока. Естествено, харесаха най-много мотоциклетите, всички искаха да се снимат с тях.

– Добър район за живеене ли е „Искър“?
– Районът е много уреден и зелен. Още отначало е планиран като жилищен – с широки улици, много зеленина. В кварталите „Дружба“ 1 и 2 застроената площ е под 20%, останалите 80% са зелени площи. Има и добре уреден транспорт. Макар да се водим краен квартал, за 15 минути стигаме до центъра на града.

– От какво се оплакват най-често съгражданите ви?
– От битови и междусъседски проблеми. Доколкото ни е по силите, стремим се да сме им от полза. В момента правим и нова интернет страница на района – искаме да сложим на нея възможно повече информация. Предвиждаме и електронна форма за задаване на въпроси. Всеки един ще получи отговор максимално бързо. Когато е възможно – дори в рамките на деня. Ще има и секция с отговори на най-често задаваните въпроси, това също ще е от полза за съгражданите ни. Лично аз също не отказвам среща с хората. За мен кметът не е институция, която седи някъде в кабинет. Готов съм да се срещна с човек, който има някакъв проблем, винаги когато имам възможност – не само в приемното време.

– Непосредствено до общинската сграда обаче има малки кооперации, които не изглеждат никак добре?
– Това са кооперации, които са строени за нуждите на железниците през 50-те години. Сега са общинска собственост, в тях са настанени крайно нуждаещи се семейства. За съжаление, много от тях не възприемат жилищата като свои. Имаме случаи, когато през деня слагаме нова входна врата, на другия ден отново я намиране счупена и извадена от пантите. Мисля обаче, че проблемът е решим. Срещаме се с наемателите, обясняваме им, че да живеят в общинско жилище, заслужават хора, които са добри стопани на имота. И активно се включват в дейностите за облагородяване на пространството около своя блок.

– Имате и два квартала, които дълго време бяха „черна дупка“ на картата на София?
– Ако говорите за „Миленков“ и „Абдовица“ – положението вече не е такова. Отскоро тези квартали имат приети регулационни планове. Това отваря пътя за изработване на подробен устройствен план, за изграждане на улици и залагане на средства за инвестиции и ремонти. Макар и трудно, убедихме хората, че си заслужава да се разделят с малка част от двора си, за да се планира нова улица. Това е единственият начин да се развиват техните квартали занапред.

– Какво се случва с района преди летището?
– Според интегрирания устройствен план на София този район ще има статут И 1. Това значи, че ще е индустриална зона Клас 1, в която трябва да се изгради цялата основна инфраструктура – улици, комуникации. Това може да стане още в следващия програмен период – от 2014 до 2018 г. Ще предложим на бизнеса разработване на съвместни публично-частни проекти. А защо не и да се превърне в място за интермодален транспорт. Имаме летище, гара „Искър“ може да бъде изместена натам, за да се обособи терминал, обединяващ различен вид превози. По този начин ще се осигури и връзка на влаковете с метрото. Според последните проекти метрото ще има спирка на „Искърско шосе“. След това под ул. „Кръстьо Пастухов“ подземната железница ще продължава към „Цариградско шосе“.

– Имате и една емблема на района – езерото, което е особено известно с ритуала по вадене на кръста на Йордановден. Ще го опазите ли от реституционни претенции?
– За щастие, вълната от подобни претенции отмина. Езерото и пространството наоколо се превърнаха в изключително красив парк. От догодина започваме да поддържаме и частта западно от него – между общината и полицейското управление. Така че районът ще стане още по-зелен и привлекателно място за почивка – не само за съгражданите ни, но и за жителите на цяла София.

в. Азбуки, Николай Кънчев

Няма коментари :

Публикуване на коментар